پایگاه مشتریان فعلی یک کسبوکار، منبعی کاملا سودآور از فرصتهای تجاری جدید و البته پایدار هستند، که باید دائما از آنها نگهداری شود. حلقه گمشده موفقیت بسیاری از کسبوکارهایی که بعد از ماهها دست از تلاش برای تبلیغات بَرمیدارند، مشتری است. مشتریِ راضی اصلیترین نقش را در بازاریابی ارجاعی دارد و میتواند مانند یک بازاریاب برای برند کار کند. بهاینترتیب نه تنها هزینهها کاهش پیدا میکنند بلکه با وفادارسازی مشتریان فعلی، ریزش مشتری نیز کاهش مییابد. با توجه به اهمیت ویژه و نقش مشتری در حیات کسبوکارها، در این مقاله از وبلاگ بازاریابان به بررسی بازاریابی مشتری (Customer Marketing) یا بازاریابی مشتری محور میپردازیم.
بازاریابی مشتری بهچه معناست؟
بازاریابی مشتری (Customer Marketing) یا بازاریابی از طریق مشتری روشی است که بر ارتقا و استفاده از تجربیات مشتریان فعلی با هدف بهبود فرایند حفظ مشتری و رشد کسبوکار تمرکز دارد. یک بازاریابی مشتری موفق بر تقسیمبندی مناسب مخاطبان، تعامل موثر با مشتریان و حفظ رابطه با مشتریان فعلی متکی است.
بازاریابی مشتری به کمپینها یا فعالیتهای بازاریابی خاص اشاره دارد که روی جذب مشتریان فعلی بهجای مشتریان بالقوه جدید متمرکز هستند. کسبوکارها این کمپینها و فعالیتهای بازاریابی را با هدف تقویت وفاداری مشتری، بهبود تعامل، حفظ و نگهداری مشتری، غنیسازی تجربه کاربری و افزایش مشارکت ایجاد میکنند.
بازاریابی مشتری (بازاریابی از طریق مشتری) تا حد زیادی به هنر ایجاد اشتیاق و وفاداری در میان مشتریان وابسته است. خرید محصولات و خدمات جدید توسط مشتریان فعلی به عبارتی نشاندهنده ارتقا سطح مشتریان فعلی است. به این مفهوم که مشتریان فعلی یک کسبوکار آنقدر مشتاق و وفادار به برند هستند که با عرضه هر محصول و خدمت جدید، برای خرید اقدام میکنند. از طرفی آنها به دوستان و خانواده خود نیز توصیه میکنند تا از محصول شما استفاده کنند.
یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری، روشی برای استفاده از مشتریان فعلی کسبوکار بهعنوان یک دارایی بازاریابی است. این فرایند فوقالعاده مفید بوده اما اغلب مسیری سخت دارد.
چرا بازاریابی مشتری مهم است؟
حفظ یک مشتری فعلی برای کسبوکارها میتواند ۵ برابر ارزانتر از جذب یک مشتری جدید باشد. این آمار نشاندهنده اهمیت کار با پایگاه داده فعلی در شرکتهاست که صاحبان بسیاری از مشاغل را به تدوین استراتژی مشتری تشویق میکند.
یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری به کسبوکارها امکان میدهد تا نرخ ریزش را کاهش داده و مصرفکنندگان وفادار بیشتری را برای برند حفظ کنند. این موضوع بهصورت مستقیم روی فروش و سود برند تاثیر میگذارد چون افزایش نرخ نگهداری به میزان ۵% به افزایش سود ۲۵% تا ۹۵% کمک خواهد کرد.
مشتریان فعلی احتمالا ۳۰۰% بیشتر از مشتریان جدید پول خرج میکنند. همچنین تقریبا ۱۶ برابر بیشتر از مشتریان جدید درآمد موثر، برای برند به ارمغان میآورند.
دستیابی به مشتری جدید بین ۵ تا ۲۵ برابر گرانتر از حفظ مشتری فعلی است. ارزش واقعی در این میان، تبدیل مشتری راضی به یک بازاریاب برند است. پیشرفت ۵ درصدی در حفظ مشتری میتواند سودآوری شرکت را تا ۷۵% افزایش دهد.
یک استراتژی بازاریابی مشتری قوی و موثر به کسبوکار کمک میکند تا مشتریان جدید را به مشتریان وفادار و سپس حامیان برند تبدیل کنند. ۷۲% از مردم یک تجربه مثبت را با ۶ نفر یا تعداد بیشتری از افراد به اشتراک میگذارند. این به کسبوکارها امکان میدهد تا توصیههای رایگان بیشتری دریافت کنند که همان بازاریابی دهانبهدهان است. همانطور که میدانید تبلیغات دهانبهدهان، ۵ برابر بیشتر از تبلیغات پولی، فروش دارد.
چطور یک استراتژی بازاریابی مشتری بنویسیم؟
ایجاد روابط بلندمدت با مصرفکنندگان میتواند سود زیادی برای شرکت داشته باشد. در ادامه راهنمای گامبهگام نوشتن استراتژی بازاریابی مشتری آمده است.
دادههای مصرفکننده را جمعآوری و مخاطبان هدف را بررسی کنید
طبق مطالعات Salesforce ، نود و هفت درصد از بازاریابان هنگامی که شروع به ارائه تجربیات مشتری میکنند، افزایش نتایج مشارکت آنها را مشاهده خواهند کرد. برای رسیدن به نتایج مشابه، باید درک درستی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. در اولین قدم، یک پرسونا برای کسبوکار خود تعریف کنید پیشنهاد می کنیم مقاله پرسونا چیست بلاگ راتین را برای درک بهتر این موضوع، مطالعه کنید.
جمعیتشناسی، نیازها، نقاط درد، خواستهها و محرکهای مخاطبان هدف خود را کشف کنید. حتی میتوانید از تجزیهوتحلیل شبکههای اجتماعی نیز استفاده کنید. در نهایت نیز دادههای مصرفکننده را در نرم افزار CRM وارد کرده و تحقیقاتی روی جستجوهای محبوب در موتورهای جستجو انجام دهید. به این ترتیب وجه اشتراک و موضوعات مشابه مورد علاقه مشتریان خود را کشف خواهید کرد. حتی میتوانید روی یک گروه از مخاطبان تمرکز کرده و با آنها مصاحبه کنید تا اطلاعات کیفی و کمی بیشتری بهدست آورید. تعیین دستههای مشخص برای زمینه فعالیت مشتریان و گزارشگیری بر اساس فیلتر آنها میتواند راهکار مناسبی برای آگاهی شما از مخاطبان و مشتریان هدفتان باشد.
برای دستهبندی و مدیریت مخاطبان هدف و مشتریان کسبوکارتان بر اساس فیلترهای تعیینشده توسط خودتان، میتوانید از نرمافزارهای مختلف سیآرام یا نرم افزار CRM راتین استفاده کنید.
شخصیتهای خریدار را تقسیمبندی کرده و آنها را اولویتبندی کنید
اکنون که میدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، زمان آن رسیده تا آنها را به گروههایی مشخص تقسیم کنید. بهتر است ۳ تا ۵ بخش از مصرفکنندگان را بر اساس دادههای موجود تعریف کنید. این دادهها همانهایی هستند که میتوانند روی خدمات کسبوکار و تکنیکهای تبلیغاتی آینده تاثیر بگذارند. همچنین میتوانید شخصیتهای خریدار را بر اساس فرایندهای قیف فروش نیز دستهبندی کنید.
تعیین اولویت، بخشی حیاتی در این مرحله خواهد بود. طبق قانون پارتو، ۲۰% از مشتریان شما، ۸۰% از فروش کسبوکار را رقم میزنند. بنابراین سودآورترین بخشها را شناسایی کرده و روی رفع نیازهای آنها تمرکز کنید. به این ترتیب میتوانید نیازهای آن گروهی از شخصیتهای خریدار را در اولویت قرار دهید که بیشترین میزان فروش برند را محقق میکنند. دستههای بعدی را فراموش نکنید و برای رفع نیازهای آنها نیز برنامه داشته باشید.
از مشتریان جدید به گرمی استقبال کنید
استقبال گرم از مشتریان جدید یک استراتژی بازاریابی مشتری مهم خواهد بود. بهمحض اینکه مشتری، محصول یا خدمتی را خریداری میکند، به گرمی از او استقبال کنید. این کار میتواند در قالب یک ایمیل مارکتینگ حرفهای، ارائه کد تخفیف برای خرید دوم یا حتی عضویت رایگان در خبرنامه شرکت باشد. وقتی مشتری متوجه شود که کسبوکار، فعالیتهای او را زیرنظر داشته و برای هر کار مثبتی از جمله خرید و ثبتنام و غیره که انجام میدهد، پاداشی در نظر گرفته، برای خریدهای بعدی تشویق میشود. نیازی نیست پاداشی سنگین و گرانقیمت در نظر بگیرید، همینکه در اولین خرید استقبالی گرم از او داشته باشید کافی است.
استراتژی فعلی کسبوکار را تجزیهوتحلیل کرده و آن را بهینه کنید
ممکن است یک استراتژی تبلیغاتی داشته باشید، اما زمانش رسیده تا آن را بهبود دهید. لازم است استراتژی تبلیغاتی خود را مشتریمدارتر کنید. بازگشت سرمایه و پتانسیل رشد کسبوکار را مطالعه کنید تا عملکرد فعلی را بهتر درک کنید. سپس از مصرفکنندگان خود بخواهید تمایلشان برای توصیه برند شما به دوستان و آشنایانان را از ۱ تا ۱۰ رتبهبندی کنند. از دادههای بهدست آمده میتوانید برای شناسایی موانع و یافتن راهحلهایی برای رفع فوری آنها استفاده کنید.
روی ارائه تجربیات مثبت مشتری تمرکز کنید
زمان آن رسیده تا محصولات و خدمات خود را برای برآورده کردن انتظارات مصرفکنندگان بهینه کنید. به تجربیاتی که مصرفکننده در هر نقطه از تماس با برند شما تجربه میکند، تمرکز کرده و آن را مثبت و ثابت نگه دارید. پس از خرید، با مصرفکننده در تماس باشید تا اهمیت خود برای برند را احساس کنند. مراقب مشکلات و دردهاشان باشید و به آنها کمک کنید تا در سریعترین زمان ممکن، راهحلی پیدا کنند. در نهایت نیز دادههای مربوط به هر مصرفکننده را جمعآوری کنید تا ارتباطات شخصیسازی شده و در نتیجه روابط بلندمدت ایجاد شود.
بازخوردهای مشتری را ارزیابی کرده و با استراتژی بازاریابی تطبیق دهید
وقتی از مردم بازخورد میخواهید، آنها درک میکنند که نظرشان مهم است. این موضوع به شما کمک میکند سطح وفاداری و تعامل آنها را افزایش دهید. با این حال، دریافت نظر مصرفکنندگان، کافی نیست. باید تغییراتی در محصولات و برنامههای بازاریابی خود ایجاد کنید تا نشان دهد به بازخوردهای آنها اهمیت میدهید. این تغییرات به کسبوکار امکان میدهد تا کمپینهای مرتبطتر و موثرتری طراحی و اجرا کند. به این ترتیب میتوانید مشتریان بالقوه بیشتری جذب کرده و مشتریان فعلی را برای خرید بیشتر ترغیب کنید.
برنامههای وفادارسازی مشتری را راهاندازی کنید
به مخاطبان هدف خود یک مزیت رقابتیِ قوی ارائه کنید تا تشویق شوند برای مدت بیشتری از شرکت شما خدمات دریافت کنند. تخفیفهای دورهای، اطلاع ویژه از رونمایی یک محصول جدید، خدمات پس از فروش و چندین مزیت دیگر میتواند آنها را یک قدم به وفادار شدن به برند نزدیکتر کند. چنین استراتژیای به کسبوکار کمک میکند تا روابط بلندمدت ایجاد کرده و به افراد انگیزه دهد تا همواره در کنار برند بمانند.
به مشتریان خود خدمات نمونه ارائه کنید
جلب توجه مشتری کار آنچنان سادهای نیست. چون همزمان با تلاشهای بیوقفه تیم بازاریابی شما، شرکتهای رقیب نیز برنامههایی دارند. تجربیات مشتریان در مواجهه با برند و استفاده از محصولات و خدمات، گره خورده است. کنترل تجربه مشتری در استفاده از محصول و خدمت بسیار سختتر خواهد بود. چون هر فردی نیازها و خواستهها و البته نقاط درد متفاوتی با دیگری دارد. برای ساختن یک تجربه عالی از برخورد با برند، مطمئن شوید که زیرساختهای پشتیبانی مشتری بهخوبی کار میکنند.
ساختاری برای ارائه خدمات به مشتریان طراحی کنید. این ساختار به شما کمک میکند تا مشتریانی خوشحال داشته باشید. با منابع در دسترس، خدماتی نمونه به مشتریان ارائه کنید و مشکلات احتمالی آنها را بلافاصله، با حوصله و هوشمندانه برطرف کنید. نیازی نیست محصولی خارقالعاده یا با پایینترین قیمت ممکن ارائه کنید تا مشتری از شما راضی باشد، همین که بداند خدماتی نمونه از شما دریافت میکند برای او کافی خواهد بود. به این ترتیب پایگاه مشتریان راضی و البته شادتری خواهید داشت.
تاکتیکهای بازاریابی مشتری چیست؟
طبق نظرسنجی که توسط North Highland صورت گرفتهاست، 87% از کسبوکارها تجربه مشتری را بهعنوان موتور محرکه رشد خود در نظر میگیرند. اجرای تاکتیکهایی کاملا تعریف شده برای بازاریابی مشتری در چنین بازار رقابتی، حیاتی خواهد بود. در ادامه ایدههایی برای تقویت استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری آمده است.
احساسات خاصی را منتقل کنید
۲ تا از بازیهای نهایی استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری، جلب وفاداری و تسهیل تعامل با مشتری است. این عوامل به تجربیات مشتریان شما بستگی دارند. تجربیات آنها در استفاده از محصول یا خدمت یا برخورد با برند، منجر به سرمایهگذاری رفتاری خواهد شد.
برای تقویت تبلیغات کسبوکار، توصیه میشود از توصیف ویژگیهای کسلکننده و خستهکننده محصول، خودداری کنید. مشتریان به دنبال درک خارقالعاده بودن محصول شما نیستند، آنها به دنبال راهکاری برای حل مشکل و رفع نیاز خود هستند. در عوض میتوانید به طریقی نشان دهید که محصولات و خدمات شما چطور زندگی دیگر مصرفکنندگان را بهتر کرده است.
این موضوع شرایطی را ایجاد میکند تا در مخاطبان هدف خود این احساس را ایجاد کنید که اگر میخواهند مانند آن شخص در تبلیغاتِ شما زندگی کنند، باید محصول شما را بخرند.
به مشتریان خود گوش دهید و با آنها تعامل سازنده داشته باشید
بازخورد مشتری در اثربخشی استراتژی بازاریابی نقشی اساسی ایفا میکند. اگر به مشتریان خود گوش ندهید، چگونه متوجه میشوید که از برند و محصول شما چه انتظاری دارند؟
اگر افکار، نظرات و خواستههای آنها را نادیده بگیرید، بهزودی جایگزینی مناسب برای شما پیدا خواهند کرد. این جایگزین، قطعا یکی از رقبا خواهد بود.
به نحوه تعامل مشتریان خود با برند در رسانههای اجتماعی توجه کنید. آنچه را که آنها در این کانالهای ارتباطی میگویند بهخوبی بشنوید و با استفاده از انتقادات، پیشنهادات و شکایات آنها برای توسعه محصول و بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی مشتری محور قدم بردارید.
در بسیاری از موارد، تنها گوش دادن کافی نیست، با مشتریان خود بهصورت آنلاین ارتباط بگیرید و سطح فعالیت خود را در شبکههای اجتماعی افزایش دهید. هر جایی که نامی از برند و محصول شما برده میشود در بحث حضور پیدا کنید تا آنها بدانند صدایشان به گوش شما رسیده است.
استراتژی بازاریابی مشتری محور هر برند، وسیلهای برای پرورش و سرمایهگذاری روی رضایت مشتریان است. یکی از بهترین راهها برای انجام هر دو کار، این است که به مشتریان خود نشان دهید آنها برای شما مهم هستند، مایل به گوشدادن به حرفهایشان هستید و بر اساس بازخوردی که ارائه کردهاند عمل خواهید کرد.
از بازاریابی محتوا استفاده کرده و با مشتریان بهصورت آنلاین تعامل داشته باشید
رسانههای اجتماعی در حال حاضر یکی از بهترین و مناسبترین بسترها برای ایجاد ارتباط سازنده و تعامل با مخاطبان هستند. چند پلتفرم را که مشتریان شما بیشتر در آنها حضور دارند انتخاب کرده و با تولید محتوایی مفید و کاربردی، گروه مشتریان و مخاطبان خاص خود را بسازید. برای این کار به تدوین یک تقویم محتوایی نیاز دارید بنابراین بهتر است مقاله تقویم محتوایی چیست را در بلاگ راتین مطالعه کنید.
حتی میتوانید برای ارائه دادههای خاص و تعامل بیشتر با مشتریان، بلاگ شرکت خود را در رسانههای اجتماعی معرفی کنید. بازاریابی محتوایی ۶۲% کمتر از بازاریابی سنتی هزینه داشته و این روش میتواند به صرفهجویی در بودجه بازاریابی منجر شود.
احساس انحصار و فوریت در مصرفکنندگان ایجاد کنید
با ارائه خدمات نمونه به مشتریان میتوانید احساس ویژه بودن را در آنها بیدار کنید. بازاریابان اغلب از تکنیک انحصار و فوریت برای جذب سرنخهای جدید استفاده میکنند. اما شما میتوانید از این تکنیک برای مشتریان فعلی خود نیز استفاده کنید. چنین روشی به کسبوکارها امکان میدهد تا با تبلیغ محصولات و خدمات خاص، فروش آنها را افزایش دهند. در عین حال به مصرفکننده نیز اجازه میدهید تا احساس منحصربهفرد بودن کند.
از نظرات مشتریان در تبلیغات خود استفاده کنید
زمانیکه بهصورت دورهای بازخوردهای مصرفکنندهها را جمعآوری کرده باشید، ایدههای خوبی برای راهاندازی کمپینهای بازاریابی خواهید داشت. داستانهای موفقیت مشتری که با استفاده از محصول و خدمتی خاص رقم خورده به شما این امکان را میدهد که سرنخهای بیشتری جذب کنید. ۹۰% از مصرفکنندگان تمایل دارند به برندی توصیهشده اعتماد کنند، حتی اگر برای اولینبار نام آن برند را شنیده باشند. علاوهبراین، ۹۵% از خریداران قبل از خرید، نظرات دیگران را میخوانند. استفاده از نظرات مشتریان در تبلیغات علاوهبر اینکه برای حفظ مشتری فعلی مفید است به تولید سرنخهای جدید و ایجاد احساس ارزشمندبودن نیز کمک خواهد کرد.
پس از خرید با مشتریان در ارتباط باشید
هنگام رسیدگی به مشکلات و نگرانیهای مشتریان در مورد محصول و خدمات، چه از طریق ایمیل مارکتینگ یا از طریق چتآنلاین یا تلفنی و حضوری، دقیق و پاسخگو باشید. برای مشتریان یک برند، حیاتی است که با برند مورد نظرشان ارتباطی عاطفی داشته باشند. از مشتریان خود، بازخورد بخواهید و بعدا بر اساس این بازخوردها، تغییراتی ایجاد کرده و به مشتریان در مورد این تغییرات گزارش دهید. همچنین میتوانید آموزشهایی در مورد نحوه استفاده از محصول و خدمات را در وبسایت و بلاگ خود قرار دهید. این آموزشها به مشتریان و مخاطبان برند کمک میکند تا محصولات و خدمات را بهتر شناخته و بعد از خرید این احساس در وجود آنها ایجاد شود که کسبوکار به آنها اهمیت میدهد.
مشتریان را تشویق کنید تا حامی برند شما باشند
مشتریان میتوانند بهترین تبلیغکننده برای یک برند باشند. سعی کنید الهامبخشِ مخاطبانی باشید که توصیهای برای کسبوکار شما دارند. برای اینکه مشتریان در شبکههای اجتماعی شخصی خود به برند شما اشاره کنند، کدهای تبلیغاتی برای دوستانشان در نظر بگیرد یا هدایایی برای افرادی که جذب میشوند در نظر بگیرید. ارائه تخفیف گروهی یا حتی اطلاعرسانی برای فروشهای ویژه بهصورت خاص برای گروهی خاص میتواند بهترین تشویق برای این کار باشد. آنها را درگیر نگاه دارید تا حامی برند شما شوند، به این ترتیب به میزان قابل توجهی در هزینههای بازاریابی صرفهجویی خواهد شد. این روش میتواند به تولید سرنخهای جدید و قوی نیز کمک کند.
مزایای بازاریابی مشتری چیست؟
اکنون که با استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری و تاکتیکهای آن آشنا شدهاید وقت صحبت از مزایا رسیده است.
کاهش ریزش مشتری
افزایش حفظ مشتری و وفاداری به برند یکی از مهمترین و باارزشترین مزایایی است که بازاریابی مشتری محور برای کسبوکارها به همراه دارد. زمانیکه یک استراتژی بازاریابی مشتری بهدرستی اجرا شود، میتواند تجربه مشتری را بهبود ببخشد. بهبود تجربه مشتری منجر به بالاتر رفتن نرخ حفظ مشتری و ایجاد احساس قویتری از وفاداری خواهد شد. تعامل با مشتریان و گوشدادن به آنها، آنها را برای مدتی طولانیتر در اطراف کسبوکار نگاه میدارد.
ارجاعات و طرفداران بیشتر برند
بازاریابی مشتری محور به کسبوکارها اجازه میدهد تا حامیان برند خود را شناسایی کنند. وجود این افراد برای بازاریابی دهانبهدهان ضروری هستند. با یک برنامه ارجاع (Referral Marketing) ممکن است نتایج مثبتی بهدست آورید. مشتری راضی میتواند یک تبلیغکننده یا بازاریابی خارقالعاده برای برند باشد.
درآمد بالاتر
در حالی که استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر مشتری، بر مشتریان فعلی متمرکز است، اما فعالیتهایی که در این راستا انجام میشوند با چاشنی روابط طولانیمدت میتوانند به خرید بیشتر منجر شوند. استراتژی بازاریابی مشتری یک راه عالی برای نشاندادن قدرشناسی برند در مقابل مشتریانی است که درآمد سازمان را با خرید بیشتر، افزایش میدهند.
تایید اجتماعی بیشتر
مشتریان راضی از طریق بررسیها، توصیفات، توصیهها، داستانهای موفقیت و غیره، مهرِ تایید اجتماعی بر یک کسبوکار میزنند. تایید اجتماعی (Social Proof) روی مشتریان احتمالی برند تاثیر میگذارد و آنها را برای خرید وسوسه میکند. یک استراتژی بازاریابی مشتری که بهخوبی طراحی شده باشد، شامل استراتژیهای خاصی برای بهدست آوردن تایید اجتماعی بیشتر خواهد بود.
بهبود فرایندها در کسبوکار
اجرای استراتژی بازاریابی مشتری محور میتواند به بهبود فرایندهای کسبوکار کمک کند. شاید این موضوع بهنظرتان عجیب برسد اما وقتی استراتژی یک کسبوکار روی مشتری بسته میشود، بخشهای مختلف مانند تیم بازاریابی، فروش و پشتیبانی، روند کاری خود را مطابق با آن تغییر خواهند داد. این تغییرات میتواند به بهبود فرایندها و افزایش بهرهوری شرکت منجر شود.
سخن پایانی
بازاریابی مشتری یا بازاریابی مشتری محور میتواند به روشهای مختلفی سودهی یک کسبوکار را تضمین کند. این مدل بازاریابی، فراتر از فرایندهای فروش و دیگر استراتژیهای بازاریابی بوده و روی تعامل و بهبود تجربه کلی از برند استوار است. پیگیری بازخورد، جمعآوری دادهها و تعاملی عمیقتر میتواند از مشتری فعلی برند، بازاریابی خودجوش بسازد که با ابزار بازاریابی دهانبهدهان و UGC هزینههای بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. اما بازاریابی مبتنی بر مشتری تنها منجر به کاهش هزینهها و کاهش ریزش مشتری نمیشود، افزایش فروش و آگاهی از برند از دیگر مزایای برتر این مدل هستند.
منابع:
پییر۲پییر مارکتینگ، کامباکس، جی۲، هاباسپات، سندپالس، ایندید، پروداکت مارکتینگ آلیانس و آنچه ارزش خواندن شما را داشت!